Tuesday, May 1, 2012

SUV Lotus 'VS' SUV Proton

Info 1

Ini ada sedikit info beserta gambar mengenai Lotus Youngman SUV. Kontrak untuk membangunkan model ini telah diberi kepada Lotus Engineering. Pembangunan dan prototype model ini telah dibuat di Shah Alam (kemungkinan besar inilah Project Iguana). Kemudiannya ia mula dibuat di kilang/pusat R&D Youngman, di China.




Menurut DSSZ ketika sidang media di Cherating semalam, Proton masih lagi mengkaji kesesuaian sama ada menggunakan rekaan model ini sebagai SUVnya atau membangunkannya sendiri atau melalui kerjasama dengan pengeluar lain. Model ini dibangunkan dengan menggunakan platform Gen2, yang telah menjadi model L3 & L5 di China. Enjinnya pula menggunakan Campro CPS & CFE. Jangkaan bila model ni bakal dilancarkan masih lagi tidak dapat dipastikan, semuanya bergantung kepada keputusan pemilik baru Proton, DRB-HICOM.

Sumber : SUV Lotus


 Info 2


Wow!! Adakah ini SUV pertama dari PROTON? Same2 kita nantikan kesahihan nyer... Apa-apa pun kalau tengok dari rupe bentuk memang TERBAIK!






Sumber : Proton SUV

[Share Artikel ini di Facebook / Twitter]
* Jika anda merasakan entri ini bermanfaat dan sangat syok untuk dikongsi, berkongsilah dengan teman yang lain di Facebook menggunakan fbShare atau ShareThis di atas.

2 comments:

ShareThis

Blogger Widgets
CLOSE - X - TUTUP

Mohon Klik LIKE =)