Wednesday, August 29, 2012

Samsung Bayar Apple $1 bilion dolar dengan syiling 5 sen

^__^
Lebih daripada 30 trak terisi dengan duit syiling 5 sen  telah tiba di ibu pejabat Apple di California. Pada mulanya, syarikat keselamatan yang melindungi bangunan tersebut menyangka bahawa trak-trak tersebut tersalah tempat, tetapi beberapa minit kemudian, Tim Cook (Apple CEO) menerima satu panggilan dari Samsung CEO menjelaskan bahawa mereka akan membayar $1 bilion dolar untuk denda baru-baru ini yang dikenakan ke atas syarikat dari Korea Selatan dalam cara ini.


Bahagian yang lucu adalah dokumen yang ditandatangani tidak menentukan kaedah pembayaran tunggal, jadi Samsung berhak membayar kepada pencipta iPhone $1 bilion dolar  dengan cara dorang anggap yang terbaik.


This dirty but genius geek troll play ini telah membuatkan eksekutif-eksekutif Apple pening kepala kerana mereka akan memerlukan masa yang panjang membilang semua wang tersebut, untuk semakan jika ianya cukup dan  mencuba deposit dengan harapan sebuah bank akan menerima semua duit syiling tersebut.

Ini kali la terkena betul Apple

Lee Kun-hee, Chairman of Samsung Electronics, memberitahu media yang syarikatnya tidak akan diancam oleh sekumpulan “geeks dengan gaya” dan bahawa jika mereka mahu bermain kotor, mereka juga tahu bagaimana untuk melakukannya.


"Anda boleh guna duit syiling tersebut untuk membeli minuman di mesin kecil seumur hidup atau cairkan duit syiling bagi membuat komputer-komputer, itu bukan masalah saya, saya sudah bayar mereka mengikut undang-undang." kata Lee Kun-hee, Chairman of Samsung Electronics

Mari sama-sama kita nantikan  respon Apple berhubung perkara ini.

[Share Artikel ini di Facebook / Twitter]
* Jika anda merasakan entri ini bermanfaat dan sangat syok untuk dikongsi, berkongsilah dengan teman yang lain di Facebook menggunakan fbShare atau ShareThis di atas.
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

ShareThis

Blogger Widgets
CLOSE - X - TUTUP

Mohon Klik LIKE =)