Sunday, December 18, 2011

Lapik Coli Selamatkan Nyawa

Lisa Somerville
Pelapik dalam sehelai coli – yang digelar sebagai filet ayam – menyelamatkan seorang wanita daripada maut dalam perlanggaran kereta depan sama depan.

Apa kegunaannya?

Lisa Somerville telah dibawa ke hospital dengan keadaan tulang-tulang rusuk retak dan patah hidung.

“Saya berada dalam satu keaadaan yang teruk tetapi saya masih bernafas,” katanya.

“Apabila doktor-doktor membuka pakaian saya untuk mendapatkan gambaran lebih baik di tempat yang cedera, mereka mendapati ada 'filet ayam' di dalam coli saya. Saya telah diberitahu yang tulang rusuk saya akan menghancurkan jantung saya tanpa mereka.” 

Ibu beranak satu ini menambah: “Saya seperti terbongkok-bongkok, kerana memakai empat sekaligus.

Wow.Sampai 4 lapis tu..

Ini ke yang dinamakan pelapik coli?


“Mereka memberi saya ­perlindungan  tambahan yang sebenarnya menyelamatkan nyawa saya.” Lisa, 28, mula memakai implan apabila dia cemburu rakan-rakannya yang kelihatan lebih remaja.

Katanya: “Saya benci filet ayam saya, sentiasa takut mereka akan terkeluar di masa paling memalukan. Tetapi malam itu, buat kali pertama, saya gembira dengan mereka.” 

[Share Artikel ini di Facebook / Twitter]
* Jika anda merasakan entri ini bermanfaat dan sangat syok untuk dikongsi, berkongsilah dengan teman yang lain di Facebook menggunakan fbShare atau ShareThis di atas.

1 comments:

ShareThis

Blogger Widgets
CLOSE - X - TUTUP

Mohon Klik LIKE =)